Home  ›  Blog  ›  Mobility  ›  Πως απλοποιείται η διαχείριση του Enterprise Mobility;



Πως απλοποιείται η διαχείριση του Enterprise Mobility;

August 21, 2015


Mobility

Δίχως αμφιβολία, οι προκλήσεις στις οποίες καλείται να ανταπεξέλθει ένα τμήμα IT σε μια επιχείρηση είναι πολλές… Η «εκρηκτική» ανάπτυξη της φορητότητας, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της απομακρυσμένης εργασίας, θέτουν υπό έντονη «πίεση» τις επιχειρήσεις. Κι αυτό, καθώς καλούνται να «ανοίξουν» τη διαδικασία πρόσβασης σε κεντρικοποιημένες και κρίσιμες εφαρμογές και συστήματα, τα οποία είναι γεμάτα από ευαίσθητα εταιρικά δεδομένα και στοιχεία. Όλα αυτά βέβαια, προκειμένου τα στελέχη τους (που συνήθως βρίσκονται εν κινήσει, χρησιμοποιώντας τις προσωπικές τους συσκευές) να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες προς όφελος της επιχείρησης και της συνολικής απόδοσης της!

Υπό αυτό το πρίσμα, δεν γεννάται -πλέον- ερώτημα και τα τμήματα ΙΤ δεν μπορούν απλά να λένε «όχι σε όλα». Το Bring Your Own Device (BYOD) αποτελεί ήδη μια πραγματικότητα. Το ζητούμενο πλέον αφορά στη διαχείριση του (και όχι στην αποδοχή του) με ασφαλή και απλοποιημένο τρόπο, παρέχοντας στους χρήστες ό,τι ακριβώς χρειάζονται, με το τμήμα πληροφορικής να γνωρίζει συνεχώς τι ακριβώς πληροφορίες ή δεδομένα ζητούνται, ποιος χρήστης έχει πρόσβαση, πότε και από πού.

Στην αγορά υπάρχουν μια σειρά από λύσεις, οι οποίες υπόσχονται ασφαλή συνδεσιμότητα μεταξύ «παραδοσιακών» back-end συστημάτων και συσκευών των τελικών χρηστών. Παρόλα αυτά, για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αποτελεί μια ιδιαίτερα σύνθετη διαδικασία. Εάν προστεθούν στην εικόνα οι Cloud και εικονικές εφαρμογές, όπου εισέρχεται και ο παράγοντας του τελικού χρήστη που αναζητά πρόσβαση σε συστήματα που συναντώνται σε Windows περιβάλλον, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο.

Δεν χρειάζεται πανικός ωστόσο! Μόνο μία σειρά από απλά, αλλά αποδοτικά βήματα προκειμένου να γίνει πράξη η virtualized διαχείριση όλων των ΙΤ παραμέτρων μιας επιχείρησης: από τα legacy συστήματα μέχρι το Enterprise Mobility. Ποια είναι αυτά;

Δεν μπορείς να διαχειριστείς, ό,τι δεν μπορείς να μετρήσεις

Είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο πως οι IT administrators έχουν την ανάγκη να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή πόσοι χρήστες βρίσκονται ταυτόχρονα συνδεδεμένοι στο δίκτυο τους, αξιοποιώντας εταιρικές εφαρμογές ή αντλώντας ευαίσθητα δεδομένα. Δίχως την ύπαρξη της κατάλληλης πληροφορίας, δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν είτε εάν διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό αδειών, είτε εάν υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες ή ημέρες κατά τις οποίες η ζήτηση είναι μεγαλύτερη.

Το πρώτο ζητούμενο για μια αποδοτική λύση virtualized διαχείρισης είναι να ενσωματώνει analytics. Θα πρέπει, επίσης, να έχει την ικανότητα να παρέχει στοιχεία και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για μια σειρά από θέματα, όπως η αποδοτικότητα των χρηστών, η διαχείριση του φόρτου εργασίας εκ μέρους του συστήματος, ζητήματα συνδεσιμότητας κοκ. Και όλα αυτά… με μερικά κλικ! Ταυτόχρονα, θα πρέπει να εισάγει και να εξάγει αναρίθμητα δεδομένα έτσι ώστε να τα «μετατρέψει» σε χρήσιμη πληροφορία, με τη βοήθεια εργαλείων επιχειρηματικής ευφυΐας.

Κλιμάκωση δίχως όρια!

Αποτελεί -περίπου- κοινό τόπο πως η δυνατότητα κλιμάκωσης σε λύσεις Virtual Desktop Infrastructure (VDI) είναι περιορισμένη. Στοιχείο, που έρχεται σε αντίθεση με το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, όπου κυριαρχεί η ταχύτητα, οι διαρκείς αλλαγές, η αβεβαιότητα και η αστάθεια. Διαθέτοντας, λοιπόν, μια πλατφόρμα που διακρίνεται από περιορισμένη κλιμάκωση σε βάθος χρόνου, το όλο θέμα μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα κοστοβόρο. Με το επιχειρηματικό περιβάλλον να κινείται στα… όρια, η αναγκαιότητα για ευελιξία και κλιμάκωση στη στιγμή είναι κάτι παραπάνω από ζητούμενο!

Εφαρμογές που στηρίζονται σε browser

Ένα από τα πλεονεκτήματα του λογισμικού της εξ’ αποστάσεως διαχείρισης -που στηρίζεται σε HTML5- σε ένα Windows περιβάλλον, είναι πως οποιαδήποτε εφαρμογή Windows μπορεί να είναι προσβάσιμη από οπουδήποτε, απλά και μόνο με την αξιοποίηση ενός browser (δίχως άλλες μετατροπές στην ίδια την εφαρμογή). Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι η ευκολία της εγκατάστασης, ρύθμισης, υλοποίησης και διαχείρισης. Από την πλευρά τους, οι χρήστες απολαμβάνουν ασφαλή πρόσβαση σε κάθε εταιρική εφαρμογή μέσω του browser, δίχως να πρέπει να εγκαταστήσουν κάποιο λογισμικό στη συσκευή τους. Μάλιστα, καθώς το σύνολο των διαδικασιών και της επεξεργασίας λαμβάνει χώρα στο data center, δεν υπάρχει κάποια αναγκαιότητα τα ευαίσθητα εταιρικά δεδομένα να μεταφερθούν σε client. Η εξοικονόμηση χρόνου από αυτή και μόνο τη λεπτομέρεια, είναι κάτι παραπάνω από σημαντική.

Κεντρικοποιημένη ασφάλεια και ομαδική διαχείριση

Η διατήρηση της back-end επεξεργασίας σε ένα μοναδικό σημείο, επιτρέπει στους IT admins να διαχειρίζονται και να πραγματοποιούν back up σε όλα τα αρχεία κεντρικά, γεγονός που είναι πολύ πιο ασφαλές σε σχέση με τoν έλεγχο εταιρικών δεδομένων που μοιράζονται και διακινούνται σε δεκάδες (ίσως και εκατοντάδες) διαφορετικές συσκευές. Στην περίπτωση που η συσκευή ενός χρήστη χαθεί ή κλαπεί, τα δεδομένα εξακολουθούν να βρίσκονται «καλυμμένα» πίσω από το firewall και όχι στην φορητή συσκευή οποιουδήποτε υπαλλήλου ή συνεργάτη. Επιπροσθέτως, οι ομαδικές εφαρμογές και οι χρήστες που εργάζονται από κοινού, διαχειρίζονται σε κεντρικό επίπεδο με βάση το ενεργό directory listing, ενώ μπορούν να εφαρμοστούν και προκαθορισμένες πολιτικές. Για παράδειγμα, η διαδικασία της αποκοπής και επικόλλησης από έγγραφα, μπορεί να απενεργοποιηθεί εάν υπάρξει πρόσβαση μέσω μη πιστοποιημένων εταιρικών συσκευών, ή συσκευών μη συμβατών με την ευρύτερη εταιρική πολιτική.

«Ανοικτό» και πλήρως παραμετροποιήσιμο

Πάντοτε λογίζεται ως πλεονέκτημα για κάθε επιχείρηση, το να ακολουθεί μια «ανοικτή» προσέγγιση, με την έννοια ότι οποιαδήποτε Enterprise Mobility πλατφόρμα μπορεί να συνεργαστεί αρμονικά με κάθε άλλη virtualization πλατφόρμα και να υποστηρίζει ετερογενή πληροφοριακά περιβάλλοντα, αποφεύγοντας επιμέρους περιορισμούς. Την ίδια στιγμή, είναι χρήσιμο είναι στην περίπτωση που η εμφάνιση και η αίσθηση που αποπνέει είναι πλήρως παραμετροποιήσιμες. Κι αυτό, καθώς ωθεί στην άμεση και ευρεία απήχηση μεταξύ των ίδιων των υπαλλήλων της επιχείρησης.





#Mobile    

Σχετικά Άρθρα