Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  Μικρομεσαίες επιχειρήσεις + στρατηγικός σχεδιασμός = CRM



Μικρομεσαίες επιχειρήσεις + στρατηγικός σχεδιασμός = CRM

September 11, 2017


Business Software

Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν ακόμα πειστεί για τα οφέλη του CRM. Το αποτέλεσμα; Να παραμελούν -χωρίς να το θέλουν- το μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό του ΙΤ, αλλά και του ρόλου που θα παίξει στην επιχείρησή τους.

Αυτό και πολλά άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία αποκαλύπτονται σε πρόσφατη έρευνα με βασικό αντικείμενο τα insights στη χρήση της τεχνολογίας από μικρές επιχειρήσεις.

Η έρευνα αυτή παρουσιάζει γενικό ενδιαφέρον, αν και επικεντρώνεται στην αγορά της Αμερικής, τουλάχιστον γιατί προσφέρει στοιχεία και καταδεικνύει τάσεις. Το κοινό τής έρευνας είναι οι ιδιοκτήτες 300 μικρών επιχειρήσεων, όπου καταγράφεται το πώς οι μικρές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν -ή όχι- τη μετάβαση της πελατειακής τους βάσης στη mobile τεχνολογία ή το πόσο μεγάλο ρόλο μπορούν να παίξουν τα big data σε αυτές τις επιχειρήσεις.

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα είναι πως πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις περιορίζονται σε τεχνολογίες μίας χρήσης που δεν επικοινωνούν η μία με την άλλη ή απλά δεν έχουν δυνατότητες αποτελεσματικής επέκτασης ή εξέλιξης. Περισσότερο από το 80% των μικρών επιχειρήσεων έχει έλλειψη εξειδικευμένου ΙΤ προσωπικού, ενώ το 73% των ιδιοκτητών είναι εκείνοι που τελικά παίρνουν τις σημαντικές αποφάσεις αγοράς τεχνολογίας.

Ένα άλλο συμπέρασμα είναι πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνεχίζουν να βασίζονται σε ξεπερασμένα εργαλεία και διεργασίες στις περιπτώσεις που θα πρέπει να συνδεθούν (επικοινωνήσουν) με τους πελάτες τους. Συγκεκριμένα, τα emails και τα spreadsheets χρησιμοποιούνται ακόμα για την παρακολούθηση των στοιχείων των πελατών, ενώ για την αλληλεπίδραση με τους πελάτες, τα εργαλεία είναι η τηλεφωνική επικοινωνία, τα emails και τα social media.

Ακόμα χειρότερα, ένα μικρό αλλά σημαντικό ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (21%) δεν χρησιμοποιεί κάποιου είδους τεχνολογία για πωλήσεις στη βάση πελατών τους. Προφανώς, τα περισσότερα διευθυντικά στελέχη γνωρίζουν την ύπαρξη λύσεων όπως το CRM, αλλά και τα πλεονεκτήματα που θα φέρει στην επιχείρησή τους, αλλά συχνά διστάζουν να επενδύσουν. Από την άλλη, εφόσον πειστούν να υιοθετήσουν μια τέτοια λύση, μένουν άμεσα ικανοποιημένοι και σπεύδουν να τη συστήσουν και σε άλλους.

Αν θέλαμε να δούμε συνοπτικά κάποια από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας, θα καταλήγαμε στα εξής:

  • Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις τελικά, δεν ενσωματώνουν όσο γρήγορα θα έπρεπε τη νέα τεχνολογία -όπως είναι το CRM- που θα τους βοηθήσει να επεκταθούν πιο γρήγορα.
  • Υπάρχει ακόμα σε ένα βαθμό η παρανόηση πως το CRM, ο αυτοματισμός και οι άλλες τεχνολογίες είναι αρκετά σύνθετες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ευτυχώς, η τάση αυτή αρχίζει να αντιστρέφεται.
  • Συχνά, ακόμα και η υλοποίηση ενός συστήματος CRM φαίνεται σαν πρόκληση από πλευράς χρόνου και πόρων για τους ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων -πρόκειται περισσότερο περί πρόληψης, παρά για πραγματικότητα.
  • Ακριβώς το ξεκαθάρισμα των συνεπειών στην εξοικονόμηση χρόνου και εσόδων για τις SMBs, θα αποδειχθεί κρίσιμο για τις ίδιες αλλά και για τους CRM vendors.





#CRM     #SMB    

Σχετικά Άρθρα